حسن یک کوه تنها بود(نواهای شهادت امام حسن ع)

همیشه فکر می کردم امام رضا ع خیلی غریب بودند درحالیکه غریب الغرباء “مولایم امام حسن “است که چه در زمان حیاتشان وچه در هنگام تدفینشان مظلوم بودند و غریب… و چه امروز هیچ گنبد و بارگاهی ندارند و مظلومند. خدایا! زیارتشان را نصیبمان فرما.

روایت است روزی امام حسن مجتبی علیه‏السلام از راهی عبور می‏کردند. مردی از اهل شام با آن‏حضرت روبرو شد و بدون مقدمه شروع به ناسزا گفتن نسبت به امام علیه‏السلام کرد. حضرت امام حسن علیه‏السلام هیچ عکس‏العملی نشان نداد. وقتی آن مرد از ناسزا گفتن باز ایستاد، امام علیه ‏السلام به او نزدیک‏تر شده، با تبسم به او سلام کردند. آن گاه فرمودند: «اگر اجازه بدهید حاضرم به شما کمک کنم. اگر چیزی لازم داری آن را برایت فراهم کنم یا اگر راه را گم کرده‏ ای آن را به تو نشان دهم و اگر گرسنه‏ ای ترا سیر کنم. اگر فقیری بی نیازت سازم. به هرحال اگر حاجتمندی حاضرم در برآوردن حاجت تو بکوشم». چون مرد شامی این رفتار را از امام حسن علیه‏السلام دید، ناگهان به گریه افتاد و گفت: «اَشْهَدُ انَّکَ خَلِیفُة اللّهِ فی ارضِهِ؛ گواهی می‏دهم که تو خلیفه خدا در روی زمین هستی».

ابن عباس روایت می‏کند که رسول خدا صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم فرمودند: «آن‏گاه که فرزندم حسن مجتبی را با زهر شهید کنند تمام ساکنان آسمان وزمین بر او سوگوار می‏شوند. بدانید سوگواری و گریه بر مصیبت‏های فرزندم حسن بسیار فضیلت دارد. هرکس در مصیبت او گریه کند چشمان او در روزی که همه دیده‏ها نابینا خواهند بود روشن و بینا خواهد شد و دل او در روزی که تمام دل‏ها اندوهناک خواهند بود از غبار اندوه پاک خواهد شد و هرکس که مرقد او را در بقیع زیارت کند، قدم‏های او در پل صراط، در روزی که قدم‏ها بر آن لرزان شوند، از لغزش در امان خواهد ماند».

رحلت جانگداز رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی ص و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت را به شما تسلیت عرض می کنیم. نواهای بسیار زیبایی به مناسبت شهادت امام حسن علیه السلام تقدیم شما می کنیم.

به انتخاب خودم امتیاز بندی بین ۲ تا ۴ گذاشتم. توصیه ام اینه اونهایی که امتیاز ۴ دارند رو حتما دانلود کنید.

صفحه دانلود نواهای شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

سوز نهان، حامد جلیلی، ویژه شهادت امام حسن ع

 

روضه ی کریمی، ای ناسزا از هرکس و ناکس شنیده

روضه ی کریمی، شرحه شرحه می خوانم

کریمی، حسن کریم عالمینه حسن غریب تر از حسینه

نوحه حسنم غریبه، با صدای هلالی

موسیقی زیبای سریال تنهاترین سردار، امام حسن علیه السلام ، محمد اصفهانی

روضه شهادت امام حسن ع، طاهری، بسیار زیبا

نوحه غریب مادر ، کریمی

نوحه یا حسن ، کریمی

جود و کرم امام حسن – کریمی

نوحه غریب مدینه یا حسن

کتاب امام حسن مجتبی علیه السلام نوشته سید حسن ابطحی(PDF)

۷ نظر

  1. سلام دوست عزیز . مطالب بسیار زیبایی گداشته بودی . دوست دارم اگه مایل باشی تبادل لینک داشته باشیم . منتظر می مانم البته با اجازه شما عزیز من شما رو لینک می کنم.

  2. بیشتر آهنگ بزارین
    البته لطفا….
    آهنگای قشنگی دراین باره هست

  3. سلام، ممنون از شما، در صورتی که سرود خاصی در مورد شهادت امام حسن ع دارید، لطفا اطلاع بدید تا قرار داده بشه، با تشکر از شما

  4. سلام
    خوب از تلویزیون نواها و روضه های بسیار زیبایی از مداحانی عزیزی مثل جناب آقای محمود کریمی پخش میشن
    از این نظر گفتم
    وگرنه قصدی از اینگونه صحبت کردنم نداشتم
    یا علی

  5. چطور میتوان کتابی را دانلود کنم ،کوشش کردم ولی‌ نشد.

  6. سلام بر شما از لینک مستقیم استفاده کنید، ممنون

  7. مطلب شما بسیار زیبا است.اگر دوست داشتید به وبلاگ من سر بزنید و اگر بشود وبلاگ مرا در لینک هایتان قرار دهید،من که سایت شما را به لینک هایم اضافه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.