ایرانیان در زمان ظهور

iraniha
آيات‌ قرآنی و روايات‌ متعددي‌ است‌ كه‌ از نبي‌اكرم‌(ص‌) و ائمه‌ اطهار(ع‌) نقل‌ شده‌ است‌ در اینكه‌ جوان‌هاي‌ ايراني‌ زمينه‌ساز ظهور حضرت‌ بقية‌الله هستند. اين‌ روايات‌ را هم‌ اهل‌ سنت‌ نقل‌ كرده‌اند و هم‌ علماي‌ شيعه‌. يكي‌ از آيات قرانی در این باب ‌، آيه‌ 28 از سورة‌ محمد(ص‌) است‌ كه‌ مي‌فرمايد: «و إن‌ تتولَّوا يستبدل‌ قوماً خيركم‌».
مضمون‌ آيه‌ اين‌ است‌: اگر شما پشت‌ كرديد، منحرف‌ شديد و احكام‌ اسلام‌ را پشت‌ سر انداختيد يك‌ عده‌ در آخرالزمان‌ مي‌آيند و به‌ اين‌ احكام‌ و ضوابط‌ الهي‌ عمل‌ مي‌كنند. «و ان‌ تتولّوا» اگر شما به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و نبي‌اكرم‌ و ولايت‌ پشت‌ كرديد «يستبدل‌ قوماً خيركم‌» بدل‌ آورده‌ مي‌شود عوض‌ شما يك‌ عده‌اي‌ غير شما كه‌ آنها هم‌ در همين‌ منظومه‌ زندگي‌ مي‌كنند.
موقعي‌ كه‌ اين‌ آيه‌ نازل‌ شد عرض‌ شد يا رسول‌الله آن‌ اشخاصي‌ كه‌ بعد از ما مي‌آيند و بدل‌ و عوض‌ ما هستند و آنها به‌ احكام‌ اسلامي‌ مي‌گروند چه‌ كساني‌ هستند؟ موقعي‌ كه‌ اين‌ سؤال‌ از نبي‌اكرم‌(ص‌) شد حضرت‌ سلمان‌ پهلوي‌ ايشان‌ نشسته‌ بودند. حضرت‌ دست‌ گذاشتند روي‌ زانوي‌ سلمان‌ و فرمودند: قوم‌ ايشان‌.
بعد حضرت‌ فرمودند: «والذي‌ نفسي‌ بيده‌ لوكان‌ الاءيمان‌ منوطاً بالثريّا لتناوله‌ رجال‌ من‌ فارس‌» ؛ قسم‌ به‌ آن‌ كسي‌ كه‌ جان‌ من‌ در يد و قبضه‌ اوست‌؛ يعني‌ قسم‌ به‌ خدا، قسم‌ به‌ ذات‌ احديت‌ اگر ايمان‌ در ثريا باشد ايراني‌ها به‌ آن‌ دست‌ مي‌يابند و خود را به‌ كمال‌ ايمان‌ مي‌رسانند.
روايتي‌ نقل‌ شده‌ كه‌ مفصل‌ است‌. اين‌ روايت‌ را ابن‌ ابي‌ الحديد در شرح‌ نهج‌البلاغه‌ (جلد دوم‌، صفحه‌ 184) نقل‌ كرده‌ است‌. نقل میکند كه‌:
يك‌ روز اميرالمؤمنين‌(ع‌) در كوفه‌ مطالبي‌ را بيان‌ مي‌كردند و موعظه‌ و نصيحت‌ مي‌فرمودند، در آن‌ زمان‌ ايراني‌ها اطراف‌ اميرالمؤمنين‌(ع‌) را مثل‌ پروانه‌ گرفته‌ بودند. اشعث‌ ـ كه‌ حكمش‌ معلوم‌ است‌ از بزرگان‌ كوفه‌ بود ـ آمد و جريان‌ را ديد خيلي‌ به‌ او برخورد و خيلي‌ ناراحت‌ شد كه‌ ما عرب‌ هستيم‌ و از بزرگان‌ عرب‌ لكن‌ اين‌ ايراني‌ها آمده‌اند و اطراف‌ اميرالمؤمنين‌(ع‌) را مثل‌ پروانه‌ گرفته‌اند. ناراحت‌ شد و شروع‌ كرد يواش‌ يواش‌ جلو آمدن‌ كه‌: يا اميرالمؤمنين‌ اين‌ سرخ‌پوستان‌، يعني‌ ايرانيان‌، اطراف‌ شما را گرفته‌اند و بر ما چيره‌ شده‌اند و خود را بر ما فضيلت‌ مي‌دهند. اميرالمؤمنين‌(ع‌) اين‌ كلام‌ را كه‌ شنيد ساكت‌ شدند و چيزي‌ نفرمودند و از ناراحتي‌ پاهاي‌ مبارك‌ خود را به‌ منبر مي‌زدند. صعصة‌ بن‌ صوحان‌ كه‌ يكي‌ از اصحاب‌ خاص‌ اميرالمؤمنين‌(ع‌) بود بلند شد و فرمود: يا اميرالمؤمنين‌ گوش‌ به‌ اين‌ حرف‌ها ندهيد شما مطالبي‌ را بفرماييد كه‌ تا آخرالزمان‌ در بين‌ عرب‌ و عجم‌ مشخص‌ باشد و شايع‌ باشد.

آنگاه حضرت فرمودند :

شما گمان كرديد كه من به‏ واسطه اين حرفها اين جوانان سرخپوست را از اطراف خودم رها و آنها را جواب مى‏كنم؟ هرگز! اگر اين عمل را انجام بدهم از جاهلان خواهم بود. اينها دين خدا و اسلام را يارى خواهند كردند. بدانيد و آگاه باشيد اى اعراب كه اگر شما شمشير زديد و آنها را با اسلام آشنا كرديد زمانى میايد كه آنها شمشير میزنند و گردنهاى شما را براى بازگشت به اسلام و قرآن نرم میكنند و آن قبل از ظهور حضرت مهدى (ع) خواهد بود…

احمد حنبل‌، يكي‌ از علماي‌ اهل‌ سنت‌، از نبي‌اكرم‌(ص‌) نقل‌ كرده‌ كه‌ حضرت‌ فرمودند: خداوند اطراف‌ شما را از ايراني‌ها پر مي‌كند و اينها چون‌ شيراني‌ هستند و اهل‌ فرار نيستند و از شما دفاع‌ مي‌كنند و دشمنان‌ شما را نابود مي‌كنند و از غنايم‌ شما هيچ‌ استفاده‌ نمي‌كنند.
دوستان عزیز ، بزرگان‌ فرموده‌اند: «فرج‌ حضرت‌ خيلي‌ نزديك‌ است‌»
همه‌ بايد بيشتر مقيد باشیم، متوجه‌ باشیم. ‌ توبه‌ از اعمال‌ گذشته‌ و عزم‌ بر ترك‌ معصيت‌ داشته‌ باشیم.
به‌ نمازهاي‌ اول‌ وقت‌ و مخصوصاً تسبيح‌ حضرت‌ زهرا(س‌) بعد از نمازها اهميت‌ دهیم. چه‌ آثاري‌ دارد اين‌ تسبيح‌ حضرت‌ زهرا(س‌). هم‌ مشكل‌گشاي‌ امور دنيوي‌ و اقتصادي‌، هم‌ مشكل‌گشاي‌ امور معنوي‌ و عرفاني‌ است‌. از هر دو بعد آثار عجيبي‌ براي‌ تسبيح‌ حضرت‌ زهرا(س‌) است‌. اين‌ را فراموش‌ نكنيد.
بعد از هر نماز واجب این دعا یادتون نره ، خیلی زیباست :
اللهم أدخل على أهل القبور السرور ,اللهم أغن كل فقير , اللهم اشبع كل جائع, اللهم اكس كل عريان , اللهم اقض دين كل مدين , اللهم فرج عن كل مكروب, اللهم رد كل غريب, اللهم فك كل أسير, اللهم أصلح كل فاسد من أمور المسلمين , اللهم اشف كل مريض , اللهم سد فقرنا بغناك , اللهم غير سوء حالنا بحسن حالك , اللهم اقض عنا الدين واغننا من الفقر , إنك على كل شئ قدير
این سفره الطاف الهی رو از دست ندیم ،…
التماس دعا داریم برای همه …

نقل قولی از آیت الله بهجت از زبان آیت الله ناصری پیرامون نزدیک بودن فرج امام زمان عج

 

گر پرده ز رخ باز نماید مهدی از خلق جهان دل برباید مهدی

 ای شیعه چنان منتظر مولا باش گویی که همین جمعه میاید مهدی

۳۸ نظر

  1. در تاريخ خوانده ايم كه هركس يوسف (ع) را ميديد شيفته او ميشد.مهدي (عج) كيست كه دنيايي را نديده شيفته خود ساخته است.واقعا يك انسان چقدر ميتواند بزرگ باشد؟؟؟

  2. عالی بود

  3. به خود خدا قسم فرج خیلی نزدیک است آماده باشیم

  4. تعيين زمان حرام است. برداشت شخصي و تفسير شخصي از عنواني كه تخت عنوان وقايل اخرالزمان درج ميگردد.و ارتباط ان با شرايط فعلي در حقيقت همان بيان تعيين وقت است با زباني ديگر.پس اينكار هم گناه است. چون زمان ميگذرد. و ظهور اتفاق نمي افتاد. اينكار باعث ضعف ايمان مردم به منجي ميگردد.پس فقط با تزكيه نفس و دعا خود را افاده براي اين اتقلاب جهاني نماييد.

    مهدی بیا : سلام بر شما دوست عزیز
    بحث وقایع آخر الزمان و ارتباط آن با شرایط حال حاضر بحثی است که توسط علمای مطرح شیعه بیان شده است، از طرفی بیان این مسائل باعث بیدار شدن ذهن شیعیان و آمادگی همیشگی آنان برای خدمت به امام زمان ع می شود. در واقع مسکوت گذاشتن این قضایا دلهای ما را به تاریکی و نا امیدی بیشتر سوق میدهد.
    امیدواریم در این شرایط قلب خود را برای ظهور عزیز زهرا آماده کنیم. انشاءالله

  5. من يك جوان عاصى هستم، ولى اهلبيت را با تمام وجود دوست دارم و به آنان عشق مى‌ورزم. از دوستان خواهش مى‌كنم من را حتماً دعا كنند تا بتوانم از اين گناه كه به نوعى برايم اعتياد شده رهايى پيدا كنم. اى حجّت الهى خودت من را در دو دنيا شفاعت كن.
    اللّهمّ عجّل لوليّك الفرج. انشاءاللّه

  6. فقط می تونم بگم حرف نداشت

  7. بنده روسیاه خدا

    مطالب زیبایی بود.انشاءالله همه سرلوحه زندگیمان قراردهیم 😉 ازاین بنده روسیاه بشنوکه بنظرمن بهترین کاراینست که برگردیم به اصلمان ❗ یعنی زنها الگو از حضرت زهرا(س)بگیرند و اینقدر بد حجابی را از این غربیهای لامذهب الگو نکنند.مردهایمان هم مردانگی و معرفت و پاکی چشم وعقل را از مولای مردان علی ابن ابی طالب(ع) الگوی خود کنند 😕 مرا عفو کنید. همگیتان را دوست دارم.

  8. فقط میتوانم بگویم که خدا مارو لایق بداند و در سپاه اقا امام الزمان قرار دهد

  9. بسیار زیبا بود مرحبا ،با اجازه شما بخشهایی از این مقاله را برای وبلاگم برمیدارم.
    باتشکر فراوان…
    اللهم ارن طلعته رشیده و غره الحمیده و کحل ناظری بنظره منی علیه و عجل فرجه و سهل مخرجه…

  10. علی را وصف در باور نیاید جهان هرگز ز وصفش بر نیاید
    علی با درد قربت آشنا بود علی تنها ترین مرد خدا بود

  11. سلام بیایید هر کدام از ما که این مطالب رو می خونیم به نوبه ی خودمون در پخش و نشر آنها اقدامی کنیم تا دین خودمونو ادا کرده باشیم آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند
    آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند

  12. با سلام منم یکی از اون رو سیاهام که مطمئنم تا الان دل آقا رو خیلی به درد آوردم دوستان عزیز و مومن لطفا من رو تو نمازتون دعا کنید . امیدوارم هر چه سریعتر توبه واقعی کنیم و به اصل خودمون به فطرت پاکمون برگردم انشاالله
    ممنون از این سایت بسیار خوبتون … خیلی عالیه انشاالله همگی در پناه آقا امام زمان (عج) همچنین اجرتون… التماس دعا

  13. ممنون از اطلاع رسانیتون. انشاا…لیاقت مسلمان بودن واقعی رو داشته باشیم واز یاران امام مهربونیها باشیم. التماس دعا

  14. سلام
    حس مي كنم آنقدر ظهور نزديك است كه وقت براي آماده شدن كم داريم.

  15. خیلی عالی بود

  16. سلام
    مطالب جالب وقشنگی دارید با اجازه ازشون استفاده میکنم

  17. دعا کنیم دعا
    مهدی جان بیا بیا
    ما همچون منتظران امام حسین(ع) نیستیم
    ما ایرانی هستیم بیا

  18. بسیارخوب بود.انشاالله ظهور نزدیک است .خداوند مارااز سربازان آن حضرت قرار دهد.

  19. سلامتی بر همه شما انسانهای خوب و مومن. انسان گنه کاری که کار بدی را انجام می دهد وبعدا از کار خو غمگین می شود ، مومن به حساب می آید. در نهایت ما باید همه ، یک صدا برای امر فرج وهر امر مهم دیگری، دعا کنیم. برای اینکه دعای یک نفر زیاد قدرتی ندارد ولی اگر 60 میلیون یا بیشتر، با هم برای فرج دعا کنیم ویا هر کار دیگه ، این قدرت عظیمی می شود ، که می تواند کوه را جابجا کند. مانند انقلاب ایران که همه یکصدا ویک فکر فقط اسلام را طلب کردند وهمه دست به دست هم دادند، و آن محقق شد.

  20. ایرانی بودنمون به یه دردی خورد

  21. سلام همسنگر خسته نباشی وبلاگ قشنگی داری مطالب جالبی داره راستی منم یه وبلاگ دارم به اسم اخر الزمان یه سر بزن. نظرات واسم خیلی مهمه
    313n.blogfa.com
    یا مهدی

  22. امامم را هرچه میگردم کمتر میابم.نمی دانم از بی وفایی زمانه است یا گناه ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فوق العاده بود

  23. پروردگارا! در ظهور منجی عالم حضرت مهدی (ع) تعجیل بفرما…

  24. che entezare ajibi????
    to baine montazeran ham che gharibi!!
    ajib tar k che asan nabodanat shode adat.che bikhial nshastim.
    na koshashy na vafayii.
    faghat neshaste o goftim:khoda konad k biyayi

  25. سلام
    ممنون از وب و مطالب ارزشمندتون
    ازتون دعوت می کنم از این پست دیدن فرمایید و در صورت تمایل آنرا اشاعه دهید :
    (شناخت امام زمان عج)
    http://taavus.blogfa.com/post/108

  26. سلام زمانی که امام زمان ظهور میکنه دنیا پر از فساد میشه از الان هم بدتر و به عرب و عجم کاری نداره بسیاری از مردم رو با شمشیرش به هلاکت میرسونه که ادعای مسلمانی شون چه عرب و عجم دنیا رو پر کرده…….

  27. سلام بر اقا امام زمان عج . روی صحبتم با اون خانمای بد حجابیه که بزک میکنن و د رمعابر عمومی با افتخار تمام بذر گناه میپاشن بسه دیگه ایا وقتش نرسیده بخودمون بیاییم ؟بخدا دل اقا با این کارا میشکنه جواب اقا را چی میخواییم بدیم!همه ما به نوعی نیاز به توبه داریم بیایید برگردیم به سوی خدا!دیر نشده !

  28. یا مهدی من گنهکار شدم .من عزتی پیش خدا ندارم که منو بیامرزد یا مهدی از تو میخواهم که پیش خدا دعا کنی که منو ببخشی یا مهدی میدنوم این نامه را خواهی خواند پس تو را به عمویت ابوالفضل العباس قسمت میدهم به خون پاک پدر کلانت حسین
    (ع) قسمت میدم که پیش خدا واسطه ای من نشوی
    یا مهدی

  29. درود بر همه شما دوستان خوب خدا،او خواهد آمد،آقای احمد،توبه کن ودیگر کارهای گذشته را تکرار نکن ،که خدا بسیار آمرزنده ومهربان است.

  30. ۱۱۷۳ سال است که رادمردی الهی منتظر به ثمر رسیدن ۳۱۳سرداز وتربیت یافتن یاورانی مخلص وکامل است
    دعانماییم که خانواده های ما مهد رشد وپرورش آن سرداران واین مهدی یاوران گردد
    وآن امام نور را از انتظار به در آورد…….

  31. ممنون از مطالب خوبتون.
    فقط میتونم بگم ای خدا دلامون خیلی شکسته (کشتن مظلومان، فقیری و بی حجابی و …)، ظهور آقا امام زمان را هرچه زودتر برسان

  32. چشم انتظار مهدی

    تو رو خدا هر جا که هستیم در هر حال که هستیم نشسته یا ایستاد برای ظهور هرچه نزدیکتر امام زمان(عج) دعا کنیم.اللّهمّ عجل لولیّک الفرج.

  33. سلام علیکم
    وبلاگ فقاهت با موضوعات متنوعی چون سؤالات با جایزه ۵۰ هزار تومانی، داستان فقها، نکات فقهی و اصولی.
    در صورت تمایل تبادل لینک نمایید.
    با تشکر
    FEGHAHAT1.BLOGFA.COM

  34. سلام من می خواستم بگم که من خیلی دوست دارم به خدانزدیک بشم اما ایمان من سسته و نمی تونم واجبات روبصورت پیوسته و پشت سرهم انجام بدم .برام دعا کنید

  35. اگر اراده ات به اینکه یکی از بهترین موجودات خلق شده در بین همه افریده های خدا قوی باشه
    مطمنن ایمانت به انجام بموقع فرایض دینی بیشتر میشه
    خود خدا گفته اول خودشناسی بعد خدا شناسی
    مهربانی لطافت بخشندگی خوبیت پاکی خدا از همین جا معلومه

  36. مطلب خیلی خوبی بود ممنونم از مدیر عزیز

  37. مهدی بیا و ما رو از گرفتاری نجات بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.