مژده ظهوراز قول آیت الله بهجت

ghole zohor

بنا بر نص صریح قرآن کریم، هنگامی که حضرت موسی(علیه السلام) بر آن شد که برای ملاقات و مناجات با پروردگار خویش آهنگ کوه طور نماید، قوم خویش(بنی اسراییل ) را فراخواند و آنان را وعده کرد که تا پایان سی روز آینده به سوی ایشان باز خواهد گشت و آنگاه که خداوند متعال ده روز دیگر بر آن سی روز افزود عده ای از بنی اسرائیل گفتند موسی (علیه السلام) خلف وعده کرده و این مسأله زمینه ساز فتنه سامری و گوساله پرستی قوم یهود گردید. (الأعراف/142)

با توجه به پیامها و عبرتهای موجود در آیه یاد شده باید گفت یکی از آفتها و آسیبهایی که می تواند به منزله یک تهدید برای نهضت انسان ساز و امید آفرین مهدویت به شمار رود مسأله “توقیت” یا تعیین وقت واقعه ظهور است.

به فراست می توان دریافت که مسأله “توقیت” اساسا بر خلاف فلسفه و مفهوم واقعی انتظار فرج است و ای بسا منتظران را سرخورده، دلسرد و ناامید سازد و یا اینکه در اصل اعتقاد ایشان به پدیده ظهور خدشه وارد آورد. چه آنکه وقتی گفته می شود ظهور در فلان زمان مشخص حتما واقع خواهد شد ولی در زمان وعده شده ظهور تحقق نپذیرد آنگاه فرد منتظر افزون بر اینکه ممکن است ایمان خویش را نسبت به اصل ظهور منجی از دست دهد سرشکسته، مأیوس و ناامید نیز خواهد شد. از سوی دیگر چنانچه گفته شود ظهور تا فلان زمان خاص به وقوع نخواهد پیوست آنگاه فرد منتظر به خیال اینکه هنوز تا زمان ظهور فرصت کافی در اختیار دارد تلاش خویش را برای دستیابی به آمادگی لازم برای واقعه ظهور فروخواهد گذاشت.

بدینسان می توان گفت کارکرد حقیقی انتظار در عصر غیبت در گرو عدم تعیین وقت خاص برای واقعه ظهور می باشد.

از همین روست که در کثیری از روایات منقول از اهل بیت علیهم السلام، ادعای تعیین وقت ظهور برابر با “کذب” خوانده شده و شیعیان مأمور به تکذیب این مدعیان گردیده اند. چنانکه در توقیع مبارک امام زمان علیه السلام به “اسحاق بن یعقوب” آمده است:

“… و اما ظهور الفرج فإنه إلی الله تعالی ذکره و کذب الوقّاتون”

(و اما آشکار شدن فرج وابسته به اراده حق تعالی است و وقت گزاران دروغزنانی بیش نیستند)

البته نهی از “توقیت” نباید منجر به این شود که شیعیان و منتظران، امر ظهور را پدیده ای دور از دسترس و مستقل از اراده خویش،که در آینده ای محتمل و نامعلوم به وقوع خواهد پیوست، بیانگارند. بلکه باید با حفظ روحیه نشاط و امید، همواره ظهور را در چند قدمی خویش ببینند و این همان چیزی است که در برخی مجامع روایی و پاره ای از متون دینی بدان تصریح شده است چنانکه در دعای “عهد” آمده است:

“… اللهم اكشف هذه الغمة عن هذه الامة بحضوره و عجل لنا ظهوره انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا”

(پروردگارا! با حضور ولی و دوست خود اندوه را از دلهای این امت بزدای ودر ظهور وی شتاب کن (هرچند) دیگران ظهور حضرتش را دور می انگارند و لی ما آن را نزدیک می بینیم)

بنا بر آنچه گذشت گفتنی است این روزها در برخی از محافل دینی به نقل از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بهجت، (دامت برکاته) گفته می شود که ایشان در قبال سوالی مبنی بر بشارتهایی درباره ظهور فرموده اند که ظهور نزدیک است؛ آنقدر نزدیک که حتی افراد سالخورده نیز می توانند به درک واقعه ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) امیدوار باشند.

نقل قولی از آیت الله بهجت از زبان آیت الله ناصری پیرامون نزدیک بودن فرج امام زمان عج

راقم این سطور از یک سو در امین و ثقه بودن این علمای فرزانه ذره ای تردید ندارد. از سویی دیگر ظاهر این سخن ممکن است با پاره ای از احادیث منقول از اهل بیت علیهم السلام(روایتهایی که با عنوان “توقیت” شهرت یافته‌اند) سازگار نیفتد بنابراین دیدگاه معقول و روی آورد منطقی در قبال مساله یاد شده چیست؟

به عقیده ما نمی توان و نباید از سر شتابزدگی و با اخذ موضع عجولانه، شأن و منزلت برخی از سرمایه ها و ذخیره های علمی و معنوی این کشور را زیر سوال برده آنها را در عداد وقت گزاران امر ظهور و مصادیقی برای این گونه روایتها به شمار آورد بلکه می بایست آنجا که سخنی چنین تامل برانگیز( آنهم به نقل از عالمی فرهیخته و دانشمند که خود بیش و پیش از ما بر اینگونه روایات اطلاع و اشراف کامل دارد) مطرح می شود تمام سعی و دقت خویش را در فهم صحیح مراد و مقصود گوینده به کار بندیم.

و اما رهیافت معقول و پاسخ به سوال مزبور در گرو تقدیم چند مقدمه است:

یکم:
همانگونه که غیبت بر دو گونه است: غبیت صغری و غیبت کبری؛ ظهور نیز بر دو گونه است: ظهور اصغر و ظهور اکبر.
منظور از ظهور اکبر همان فرج حقیقی و تحقق حکومت عدالت محور آخرین حجت خدا در دوران آخر الزمان است اما مراد از ظهور اصغر، تحقق پاره ای از نشانه های آخر الزمان نظیر رویدادهای اجتماعی همانند قیامها و جنگها، وبرخی حوادث طبیعی همچون زلزله، سیلابها، خسوف و کسوف غیر عادی، و نیز برخی نشانه های خاص می باشد که در برخی کتب مانند کتاب”عصر ظهور” تألیف عالم فرزانه آیت الله کوران به تفصیل تبیین و بررسی شده است.

دوم:
وقوع برخی از نشانه های یاد شده حتمی است بدین معنا که تا این نشانه ها تحقق نپذیرد ظهور واقع نخواهد شد. برخی نشانه ها نیز محتمل الوقوعند.

سوم:
هر یک از نشانه های یاد شده به تنهایی در حکم معدّات و به منزله علت ناقصه برای تحقق ظهور اکبر انگاشته می شوند اما اراده و فعل انسانها به عنوان جزء اخیر علت تامه در تحقق ظهور اکبر نقشی سرنوشت ساز و تعیین کننده دارد لذا در شماری از روایات، یکی از وظایف خطیر منتظران در عصر غیبت دعا و استغاثه به محضر ربوبی به منظور تعجیل در امر فرج معرفی شده است؛ و حضرت حجت علیه السلام خود راز گشایش این مسأله را به ما آموخته اند آنجا که درتوقیع صادر شده از ناحیه حضرتش می فرمایند:

“… و اکثرو الدعا لتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم”

(… تا می توانید برای تعجیل در فرج دعا کنید چرا که فرج شما همان است.)

نتیجه گیری:
قدر مسلم پاره ای از نشانه های ظهور در عصر حاضر تحقق یافته است. ظهور این نشانه ها(ظهور اصغر) نوید بخش قریب الوقوع بودن ظهور اکبر است لکن اراده و فعل آدمیان می تواند در کنار سایر اسباب، موجب تسریع و یا تاخیر آن گردد.

پایان بخش نوشتار حاضر تذکار این نکته است که:

توقیت یاد شده از ناحیه علمای اعلام آن توقیت معهود در روایات نیست چرا که آن توقیت، تعیین زمان خاص الخاص و وقت دقیق برای امر ظهور است و این نحوه توقیت از کلام این بزرگان استنباط نمی شود.

شاکری(تبیان)

پرسشی از آیت الله ناصری در مورد صحت مطلب فوق :

با سلام لطفاْ نظرتان را در خصوص صحت فایل صوتی منتسب به شما در خصوص نقل قول از آیت الله بهجت پیرامون زمان ظهور حضرت مهدی (عج) بیان کنید.

مطلبی که راجع به ظهور حضرت بقیه الله روحی له الفداه در موبایل ها و غیره از بنده نقل شده است مقرون به صحت بلکه در جلسات متعددی مرحوم آیت الله بهجت این مطلب را به بنده فرمودند مضافا به این که در بعضی از کتب ایشان ( جرعه ای از وصال صفحه 25 ) نوشته اند که ما تا کنون به جوانان بشارت می دادیم که ظهور نزدیک است و زمان ظهور را درک خواهند کرد و الآن به پیرها هم بشارت می دهیم که زمان ظهور را درک خواهند دید.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله ناصری

از یکی از نزدیکان آقای بهجت سوالی پرسیدند مبنی بر اینکه آیا بشارت بسیار نزدیک بودن ظهور توسط آیت الله بهجت، نوعی وقت تعیین کردن است؟ و ایشان جواب دادند :

خیر، این حقیر خودم در محضر حضرت آیت الله بهجت رسیدم که بعد ازظهر یکی از روزهای تابستان بود و از ایشون سوال کردم که مطالبی رو از شما نقل می‌کنند، فرمودند چه مطالبی را؟ عرض کردم پیرامون بحث ظهور، فرمود چه نقل می‌کنند؟ (این را اولین باره دارم رسمی عرض می‌کنم).

گفتم نسبت به نزدیکی ظهور از شما مطالبی رو نقل می کنند فرمودند که ظهور بسیار نزدیکه مجددا تاکید فرمودند بسیار بسیار نزدیکه عرض کردم خیلی از علائم و وقایع رخ نداده، فرمودند که برای خداوند سبحان، خداوند متعال کاری ندارد که همه علائم و واقایع رو در یک شب جمع بکند و راه رو برای ظهور حجتش حجت حق فراهم آورد و هموار کند.

این به معنای تعیین زمان ظهور نبوده، اشاره به نزدیکی ظهور است و تعیین وقت نشده، آنهم يرونه بعيدا و نراه قريبا ..

ویدئوی بشارت نزدیک بودن ظهور از زبان آیت الله بهجت رض

الله اعلم

۳۹ نظر

  1. بسمه تعالی
    با سلام
    از چند ماه قبل قسمتی از سخنرانی آیت الله ناصری که ایشان از آیت الله بهجت نقل می کردند که ظهور آقا امام زمان )عج( تعالی فرج نزدیک است و حتی آنقدر نزدیک که افراد مسن تر از ۶۲ سال هم درک می کنند . با توجه به سخن مبارک امام زمان علیه السلام به \\\”اسحاق بن یعقوب\\\” :

    \\\”… و اما ظهور الفرج فإنه إلی الله تعالی ذکره و کذب الوقّاتون\\\”(3)

    (و اما آشکار شدن فرج وابسته به اراده حق تعالی است و وقت گزاران دروغزنانی بیش نیستند)
    از طرفی راستگویی این عالم بزرگ اینجانب بر سر دوراهی قرار گرفته ام که کدام درست است حدیث یا سخن آیت الله بهجت

    ——————————————————————————–

    بسم الله الرحمن الرحيم

    :: با اهداء سلام و تحيت؛

    جواب : هیچکس از زمان ظهور حضرت خبر ندارد و ایشان انتساب این مطلب را به خود رد کرده اند.

    همیشه موفق باشید

    دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی: / بخش استفتاءات


    مدیریت سایت : از توضیحات کامل شما سپاسگذارم

  2. 😛 😈 ➡ 👿

  3. سلام می خواستم بدونم ایشون از کاندیدای خاصی حمایت می کنن؟ آخه نمایند گز و برخوار از قول ایشون گفتن ایشون گفتن فقط “احمدی نژاد”این حرف توی( مجله توانستیم)ستاد آقای احمدی نژاد اومده بود این حقیقت داره ❓ لطفا جواب بدید ❗

    مهدی بیا :
    سلام دوست عزیز ، مرحوم آیت ا… بهجت همیشه از جریانات سیاسی به دور بوده اند. ایشان قبل از فوتشان از هیچ کاندیدی حمایت نکرده اند. این مسئله را تمام پیروان راه آن عالم بزرگوار می دانند.

  4. او خواهد آمد…

  5. سلام
    با صراحت باید بگوییم که خدا منبع خوبی ها است و عدالت هم از خوبی ها است و امام زمان هم برای تحقق عدالت الهی ظهور خواهد کرد
    پس خدا همیشه راضی به اجرای عدالات و ظهور امام زمان می باشد یعنی خدا می خواهد که امام زمان ظهور کند اما این ما هستیم که با غفلت ها و کمکاری های خودمان راه را برای ظهور امام زمان بسته اییم و مشکل از خودمان هست تعجیل در فرج امام زمان صلوات

  6. جالب بود ولی باید بیشتر کاربشه-چیزی هم برای دانلود بزارید که جالب بشه

  7. به نظرمن نباید فقط در مورد این مسائل بحث کنیم چون الان جامعه ماهم بیدار وهم جوانان به دنبال پاسخ سوالهای خود می باشند مانند اثبات وجود خداوند که یکی از راههای بهتر رسیدن به انچه که میخواهیم

  8. در مورد ظهور الان نمیشه بحث کرد

  9. سلام :کسانی که مشتاق بحث کردن هستند به این آدرس مراجعه کنند[email protected]مراجعه کنند من منتظرم دوستان خدا حافظ
    نکته:آنچه را که نمی توانی بدست بیاوری فراموش کن وآنچه را که نمی توانی فراموش کنی بدست بیاور…………..باآرزوی موفقیت

  10. ظهور امام زمان برام یه رویا شده دلم میخواد هرچه زودت وجود پربرکتش عالم و پر کنه

  11. سلام دوست عزیز ممنون که نظرات را ترتیب اثر میدهید .این نوشته شما برام خیلی جالب بود.موفق باشید.

  12. migoyand: valentine rooze love ast…….
    man na eshgi mibinam va na ehsasi…..
    yek mosht oghab…..!
    pishapish rooze teather mobarak……

  13. کسی که یک روز خاصی را برای ظهور تعیین کند مثل بگوید دوشنبه درماه فلان در سال فلان مشخصا دروفگوست ولی شخصی یک فصل یا دورانی را با استفاده از روایات یا تشخص معنویت خود ظهور رادرک کند وبه دیگران وعده دهد در واقع میتوان حقیقت باشد.

  14. ٱنچه که حقیقتا برای ما به اصطلاح شیعیان میبایست مهم باشد ٱنستکه چقدر خودمان را برای ظهور امام عصر عج ٱماده کرده آیم ، تاریخ سرشار از حقایق تلخ شهادت امامان است و تکرار دشمنی با فرزند امام نیز امری غریب نخواهد بود

  15. با سلام انشا…همه بتونیم منتظر واقعی باشیم چون خیلی خیلی سخت شده جامعه وحشتناک غربی شده و دین نگه داشتن تمثیلی از گوی آتشین در دست است.اللهم عجل لولیک الفرج

  16. ۱۱۷۳سال است که رادمردی الهی منتظر به ثمر رسیدن ۳۱۳سردار وتربیت یافتن یاورانی مخلص وکامل است دعا نماییم که خانواده های ما مهد رشد وپرورش آن سردارن و این مهدی یاوران گردد وآن امام نور را از انتظار به دراورد

  17. فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهرگردد؟ظاهرت هست چونانی که خجا لت نکشی؟!
    باطنت هست پسندیده صاحب نظری؟! لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟! پول بی شبه و سالم ز همه داراییت داری انقدر که یک هدیه برایش بخری؟! حاضری گوشی همراه تورا چک بکند با چنان شرط که در حافظه دستی نبری؟! (خداکنه همه ما بتونیم جواب این سئوال هارو در زندگیمون صادقانه پاسخ بدیم) التماس دعا

  18. خدایا شتاب فرما در ظهور که دیگر زندگی کردن بدون حضرت مهدی عج برایمان روز به روز سخت تر میشود در این دو ره زمانه که کشورهای غربی همه به فکر از راه بدر کردن جوا نان مهدوی و مسلمان هستند

  19. سلام…مرسی…….. Baghiiatollaah313

  20. آقا ازت میخوام دعا کنی شیعیان رو خدا به راه راست هدایت کنه….

  21. سلام ، بنده شکی دارم لطفا کمکم کنید …… اخر این فیلم که از ایت الله بهجت گذاشتید ایشون گویا گفتن
    ” وقت امام نشده است هنوز ”
    اگه بنده اشتباه شنیدم لطفا تصحیح کنید

  22. چشم انتظار مهدی

    منتظران واقعی هرگز نا امید نمیشن و هیچ بشری نمی تونه مانع باور ها و عقاید شون بشه. یا مهدی (عج) ادرکنی. ما مطمئنیم که بزودی مژده امدنت را خواهیم شنید.

  23. عالی بود

  24. بسیارعالی ومفید

    وزیبا

  25. برای تعجیل در فرج امام عصر ؛عج؛صلوات.
    ضمن تشکر از ایجاد چونین صفحه ای و دعای همیشگی فرج، از همه عزیزان عاجزانه درخواست می کنم،التماس
    می کنم،خواهش و تمنا می کنم برای من دعا کنید. منظور شخص شما خواننده محترم هست،انشاالله که خداوند به عمر، زندگی و مال شما خیر و برکت عنایت کند.
    ای کاش می تونستم صفره دل باز کنم،ولی افسوس. شما عزیزان را به امام زمان؛عج؛ قسم میدم فراموش نکنید. باور کنید شدیدأ به دعای شما بزرگواران نیازمندم. خدا اموات شمارا رحمت کند.آمین.
    ؛؛ الهم عج الولیک الفرج؛؛ پروردگارا در فرج امام عصر تعجیل فرما و ما گنهکاران را از یاران آن حضرت قرار بده.آمین

  26. خدایابسه دیگه… غلط کردیم…برسون

  27. آخه قربونش برم بیاد که چی بشه ؟؟؟ ما چرا میخوایم بیاد؟؟؟ فقط میگیم بیاد اما نمیدونیم بیاد که چی بشه؟؟؟ همه میگن عدالت بشه.خب عدالتم شد که چی بشه ؟؟؟من دوست ندارم بیاد.دوست ندارم برای ظهورش دعا کنم.ایمان دارم که هست اما بیاد که چی بشه ؟؟؟ تا وقتی حسابمون با خودمون مشخص نباشه همون بهتر که نیاد .کوفیا هم فقط به امام حسین (ع) گفتند بیا اما بیاد که چی بشه ؟؟؟حالا به فرضم اومد … چی شد ؟؟؟ خواهرم برادرم چی شد ؟؟؟ پولدار شدیم .شاد شدیم.همه جا امنیت شد.دنیا گلستان شد.مریضیا خوب شد.شیر و گرگ و پلنگ علف خوار شدندو… خب بعدش چی شد ؟؟؟اومد …اینا هم اتفاق افتاد .خب چی شد ؟؟؟بعدش تو این فاصله یا بعدش مردیم خب چی شد؟؟؟پول و درمانو عدالتو دوستیو علف خوردن گرگ و پلنگ به چه دردم میخوره؟؟؟نه…نیاد…ما هنوز نمیدونیم چرا باید بیاد…پس بهتره نیاد تا حداقل تاریخ مارو بدتر از مردم کوفه ثبت نکنه…بیاد که چی بشه؟؟؟

  28. خدایا یاریمان کن

  29. سلام ازهمگی التماس دعای خیر دارم .من گرفتار خیلی از بلاها و فتنه ها شدم .مرا در هنگام دیدارت دعا کن .ممنون

  30. سلام از بس دلم گرفته که میخواهم گریه کنم زبانم عاجز از گفتار قلبم شکسته از این روزگار حوصله ام پکر از این حال دلم گرفته از این زمانه، نه از زمانه ی نا جوان مرد، از زمانه ای که تو در آن غایب باشی ای آینه ی علی، در کوچه و خیابان در بحث هایی درباره تو مرا به مسخره میگیرن برآیم مهم نیست چون در برابر دل شکسته تو هیچ نیست میگویند انسان های بزرگ توان طی الارض دارند ولی انسانهای بزرگتر توان طی الزمان دارند اشک هایم سرازیر میشود وقتی میفهمم در روز عاشورا تو در نینوایی و از مولایمان حسین ازن جهاد میخواهی … قلبم بیشتر به درد می آید وقتی مفهمم تو در کربلا چه ها که میبینی از زمین خوردن تا سیلی خوردن، میگویند فقط حسن شاهد کوچه ی تنهایی، شاهد در و دیوار بود سر خود به دیوار میزنم وقتی میفهمم تو نیز شاهده…..آه آه آه بیا ای عزیز فاطمه بیا ای تنها ترین سردار بیا تورو به فرق شکافته به پهلوی شکسته به سر بریده به جگر پاره پاره به دستان بسته به مشکه پاره به گوشواره سه ساله به اسارت پر درد بیا، ای یعقوب کور کرد تو رو دوریه یوسفت ولی پیر کرد مرا دوریه یوسف فاطمه،ترس دارم، نه از آنکه مولای خویش را دیدار نکنم،ترس دارم، از آنکه نامه های اعمال من تو نیز پیر کرده باشد،بیا ای عطر خوش فاطمه بیا بیا بیا تعجیل در فرج آقا امام زمان صلوات (تلنگری دیر ای منتظران مهدی، حسین را منتظرانش کشتن)

  31. اسلام هزارو هندی سال است که آمده است ظهور امام عصر در ادیان های الهی دیگر هم وعده داده شده است و یاران حضرت تنها توی این هزارو عندی سال انتخاب نمی شوند خداوند از روز اول که آدم را آفرید در صدد انتخاب یاوران مهدی موعود و تکمیل کردن ۳۱۳ تن بوده است به همین دلیل است که حضرت یاورانی قبل از ظهور اسلام دارد مثل اصحاب کهف و حضرت موسی و یوشع بن نون جانشین و وصی حضرت موسی جزو سرداران و یاوران و سیصد و سیزده تن هستند پس نتیجه می گیریم که ۱۱۷۳ سال نیست که منتظر تکمیل شدن ۳۱۳ تن هستند بلکه از اول خلقت بشر و پا گذاشتن توی این دنیا منتظر تکمیل شدن هستند چنانچه هر دورانی این ۳۱۳تن تکمیل میشد دیگر به این دوران اسلام و امام دوازدهم نمی رسید چنانچه روایت گفته است که : به امام صادق گفتند که آیا قائم آل محمد شما هستی در پاسخ گفت هر موقع سیصد و سیزده تن تکمیل شود ما قیام می کنیم ممکن است الان باشد . ولی از اون جهتی که امام علم غیب داشتند و میدانستند که الان تکمیل نمیشود گفتند نه حتی اگر در زمان حضرت علی این یاران وجود داشتند همون موقع حکومت عدل جهانی بر پا میشود خداوند از اول دنبال برپایی حکومت بر پایه جهانی پر عدل بوده است پس نتیجه می گیریم که نه تنها ۱۱۷۳ سال است که یاوری پیدا نشده است حتی از اول خلقت؛ آدم تا خاتم و در زمان های دیگر هم این یاوران وجود نداشته اند تا این عمر محقق شود

  32. دوست عزیز بسیاری از احادیث و اطلاعاتی که امروزه جزو اطلاعات عمومی و سوخته شیعه محصوب میشوند که از ابتدا نمیبایست برخی از آنها را تا این حد عمومی میکردیم. آیا میدانید در برخی از همین روایات آمده که عدم رازداری و اعلام برخی حقایق ظهور منجی که جزوی از اسرار شیعه محسوب میشود خود باعث تاخیر در فرج مولاست؟ وقتی جریان های مخالف ظهور همچون فریماسونری مهم ترین اصولشان رازداریست و خاطیان از این اصول رازداری را به قتل میرسانند بسیار باعث تعجب است که برخی از اسرار شیعه که عمومی کردن آنها بر طبق روایات سبب ساز تاخیر در ظهور هم هست به راحتی در اختیار دشمنان قرار میگیرد. البته کاملا برعکس این موضوع، در تبلیغ برخی اصول و اعتقادات در رابطه با ظهور کوتاهی هم میشود که هر دوی اینها اشکالات بزرگیست. که با کمال تاسف میبینیم هر روز جوانان ما حتی به وجود خداوند و یکتاپرستی شک میکنند و در مقابل شیطانپرستان محکم پای اعتقاداتشان ایستاده اند…

  33. سلامم.برای ظهور اقامون امام زمان عج صلوات بفرستید لطفا.کسایی که میخونن این مطلب رو لطفا منو دعا کنن که ازیه بدبختی نجات پیدا کنم

  34. اگر یکم از پاکی را نگه میداشتید.الان میفهمیدید که آمده وبا نفس اماره و شیطان در جنگ است.اما به دلیل نا پاکی های اطرافش زمان میبرد.ادمها زمین را بس سیاه کرده اند.

  35. آرزوی من دیدار مولایم است
    مهدی جان بیا جهان را این همه ظلم و ستم از این همه کشتن کودکان و زنان بیگناه نجات بده
    جان مادرت زهرا بیا
    گل نرگس بیا مهدی زهرا بیا

  36. اگر دوست دارید میتونید عضو یکی از کانال های زیر بشید.
    قطعا خدا و امام زمان هم از خودمون راضی میکنیم انشاالله

    در هر کدام از نرم افزار های زیر که فعال ترید عضو بشید تاروزی یک پیام برای شما ارسال شود

    در حال حاضر
    پیام ها شامل

    قران و حدیث
    و صحیفه سجادیه
    و سخنان رهبر
    اشعار حافظ
    و نکات تربیت فرزند میباشد.

    🌸🌸🌸🌸🌸
    〰─┅─═ঊঈ💓ঊঈ═─┅─〰
    ‌ اللهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج

    👈ادرس کانال بله و سروش :
    @۱golenarges

    👈ادرس سایت :
    ۱golenarges.ir

    👈ادرس کانال تلگرام :
    https://t.me/GoleNarges00

  37. از خدا میخوام اگر من لیاقت درک ظهور رو ندارم و مانعی هستم برای ظهر آقام. اگر دردی هستم روی دردهاش جونم رو بگیره.
    مثلا فکر کن یک روز بیاد من بست بشینم جلوی خونش فقط نگاش کنم.
    راستی اگر بیاد ما معمولی ها نمیتونیم ببینیمش؟ مثلا میشه مثل آقای خامنه ایی؟ فقط اون آدم خاص ها میتونن از نزدیک ببیننش؟
    حالا بیاد. از دورش نگاش میکنم. دل خودم رو آب میکنم قربون قد و بالاش از دور میرم. اصلا من به درک. اون بیاد بشه مال اون آدم خوب خوبا.
    اون بیاد حالا فقط یه سری خاص ها لمسش کنن باهاش حرف بزنن.
    اصلا برای اون خوب خوبا بخنده.
    من دلم میخوام قدر یه از راه دور دیدن هم که شده درکش کنم.
    اگر قدرت ندارم براش بجنگم بشم سنگر. جای آجر من رو بذارن.
    من دوسش دارم. خیلی.
    خیلی
    آره خب من معمولی ام. گناهکارم. بدم. حجابم بده. اصلا خیلی بدم.
    ولی دوسش دارم. دست خودم که نیست. عاشقشم
    خیلی زیاد منتظرم. ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.