قدیما هر روز براي نماز میرفتم مسجد اهل سنت .. اونجا مجبور بودم که از مهر استفاده نکنم.. و روي موکت سجده کنم.. نماز رو هم به صورت جماعت با برادران اهل سنت ميخوندم.. البته اونها همه در نماز دست به سينه مي ايستند .. ولي من نه . قنوت هم در نماز ندارن.. به خاطره همين هر وقت به نماز فرادي ميايستادم و به قنوت ميرفتم بعضي ها با تعجب نگاه ميکردند .. البته نه اينکه ناراحت شن. ولي واسشون جالب بود.
بر خوردشون در کل خيلي خوب و صميمي هست.. يه دفعه که رفتم وضو بگيرم يک نفر اونجا داشت وضو ميگرفت بعد ديد من آخر کار پاها رو مسح کردم آخه اهل سنت پاها رو کامل ميشورن .. بهم گفت شما شيعه هستي ؟ گفتم بله. . گفت ايراني هستي ؟ گفتم اگه خدا قبول کنه بله ! گفت خوشبختم بعد از سلام احوال پرسي گفت پاهارو بايد شست چون در قرآن نوشته.
گفتم کجاي قرآن نوشته؟ جواب داد سوره مائده آيه 6 ، گفتم بر عکس ميگي اونجا نوشته پاهارو بايد مسح کرد، مثل کاري که من الان کردم .. گفت بيا تو قرآن نشونت بدم.
هيچي رفتيم تو مسجد منم رفتم مشغول به نماز شدم.. بعد از نماز ديدم ميخواد بياد پهلوم ولي هي اين دست اون دست ميکنه.. رفتم پيشش، قران دستش بود گفتم چي شد پيدا کردي ؟ ديدم سرشو انداخت پايين گفت حق با توست ولي نمي دونم چرا ما پا هارو ميشوريم..
بعد از چند روز اومد پهلوم، با خنده گفت از امام پرسيدم ( اهل سنت به عالم سني ميگن امام ) گفت درسته اينجا نوشته ولي حديث داريم که رسول خدا ص پاها رو میشستند .. گفتم خوب شما قرآن به اين کاملي رو ول کردي چسبيدي به حديث ؟!
مطمئن هستي که اين حديث درست به دستت رسيده يا نه ؟
باز هيچي نگفت …..!!
عجیبه که یه عرب همچین جوابی بهت داده. اختلاف وضو از اختلاف حدیث و قرآن نمیاد. بلکه از اختلاف در قواعد عربی که اهل سنت ارجلکم بعد از واو را با توجه به اعراب جدا شده از مسح میدونن و اونرو به قسمت غسل (شستن) آیه برمیگردونند و شیعه به عکس.
مهدی بیا : سلام بر شما خواهر عزیز
اتفاقا دقیقا اینکه یک عرب در نگاه اول متوجه این میشه که باید مثل شیعیان وضو بگیره نشان دهنده این هست که مشکل از اختلاف در قواعد عربی نیست..
ملاك فهم عموم مردم است. اگر چنانچه ما اين آيه را بر يك عربي كه دور از محيط از محيط فقهي و اختلافات مسلمين هست عرضه كنيم، و از او سؤال كنيم كه آيا خداي عالم چه حكمي از تو خواسته است؟ اين عرب دور از هياهوي فقهي ميگويد: غسلتان و مسحتان. اصلا ترديد نميكند كه فكر كند كه آيا اين آيه عاملش چي است، آيا ارجل عطف ميشود به محل رؤوس يا به لفظ او و يا به اغسلو و… اين كارها را يك عرب خالي الذهن تصور نميكند.
این مطلب را حتما بخوانید :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=119
با سلام
ولی شما دارین اشتباه می کنید
از یک عالم عرب دان سئوال کنید، براتون توضیح می دهد که در مورد پای ها
آن عبارت بر می گردد به شستن نه به محس کشیدن
لطفا بیشتر مطالعه کنید
ملاک نحوه خواندن و برداشت از قران نیست
سالیان متمادی علمای شیعه امدند و رفتند حتی علمای عربی که شیعه بودند مانند علامه حلی و شیخ بهایی یعنی این علما ندانستند یا نفهمیدند حقیقت جور دیگری است
امامان و کسانی که با این امامان مشهور بودند و شاگردی اینها را کردند مانند بایزید که میراب خانه امام صادق بود ندانستند یا دیدند و حقیقت را کتمان کردند؟
شیعه وارث مذهبی است که توسط امامان بحق و علمای بنام پاسداری شده است باور کنیم که اصولی صحیح بدستمان رسیده
چهار رییس فرق اهل سنت شاگردان امام صادق بودند و حنفیه از روی عداوت میگوید نگاه کردم هر کاری که امام صادق انجام داد من مخالف ان را انجام دادم حتی ندانستم امام در سجده چشمانش را میبندد یا باز میگذارد من یک چشم بستم یک چشم باز گذاردم