کمک امام زمان عج به علامه حلی + فیلم

از جمله مقامهاى بزرگى كه براى آية اللّه حلّى امتياز به شمار مى آيد آن است كه جزء افراد با ايمان به شمار مى آيد. يكى از دانشمندان سنّى كه در بعضى رشته هاى علمى استاد علّامه حلّى بود، كتابى در مورد مذهب شيعه اماميّه نوشته بود ودر مجالس، آن را براى مردم مى خواند وآنها را گمراه مى كرد واز ترس آنكه نكند كسى از دانشمندان شيعه نوشته هاى آن را ردّ كنند كتاب را به كسى نمى داد كه بنويسد وجناب شيخ هميشه در فكر طرح نقشه اى بود تا آن را بدست آورد ونوشته هاى آن را ردّ كند.

دانلود ویدئوی بسیار زیبای تشرف علامه حلی نزد امام زمان عج

ناچار از محبّت بين استاد وشاگرد استفاده كرد واز او خواهش كرد تا آن كتاب را به او قرض بدهد. چون استاد سنّى نمى خواست كه بلا فاصله دست ردّ بر سينه او بزند گفت: (من قسم خورده ام كه اين كتاب را بيشتر از يك شب پيش كسى نگذارم). علّامه حلّى نيز آن مدّت زمان را غنيمت شمرد وكتاب را گرفت وبه خانه برد كه در همان شب آن كتاب را تا جايى كه ممكن است بازنويسى كند.

چون به نوشتن مشغول شد ونصفى از شب گذشت خوابش گرفت، ناگهان حضرت صاحب الامر (عليه السلام) ظاهر گشت وبه علّامه حلّى گفت: (كتاب را به من بده وتو بخواب). وقتى كه شيخ از خواب بيدار شد ديد كه باز نويسى شده آن كتاب از كرامت صاحب الامر (عليه السلام) تمام شده است. در نقل ديگرى آمده است: علّامه حلّى كتابى از بعضى از دانشمندان خواست كه نسخه بردارى كند. استاد سنّى آن كتاب را به علاّمه نداد چون آن كتاب مهمّى بود تا اينكه اين اتّفاق افتاد كه به او كتاب را داد به شرط آنكه يك شب بيشتر پيش او نماند ونسخه بردارى آن كتاب كمتر از يك سال نمى شد كه انجام شود. پس علّامه حلّى كتاب را به منزل خودش آورد ودر همان شب شروع به نوشتن آن كرد، پس از اينكه چند صفحه نوشت خسته شد. ناگهان ديد مردى كه شبيه مردم حجاز است از در وارد شد وسلام كرد ونشست.

آن شخص گفت: (اى شيخ! تو اين اوراق را مسطر بكش ومن مى نويسم). پس شيخ براى او مسطر مى كشيد وآن شخص مى نوشت واز سرعت كتابت، مسطر به او نمى رسيد. وقتى خروس هنگام صبح شروع به خواندن كرد كتاب تمام شده بود.  بعضى گفتند: چون شيخ خسته شد خوابيد و وقتى بيدار شد كتاب نوشته شده بود.

 

منبع : مجالس المؤمنين، نجم الثاقب

۵ نظر

  1. سلام ممنون استفاده کردیم

  2. سلام همرزم عزیز

    امیدوارم که همیشه در پناه حضرت مولا امام زمان (ع) خوب و سلامت باشید.

    چندی قبل تصویر بسیار زیبایی را در سایت شما دیدم که حضرت مولا را نشان می داد با پرچم البیعه لله. خیلی خوشحال شدم. چرا که ما با تمام توانمان (هرچند اندک) در حال معرفی و تبلیغ این پرچم هستیم. متاسفانه این تصویر چند مرتبه است که از دسترس خارج می شود و من هیچ کپی از آن برنداشتم. خواستم در صورت امکان آن را برام بگذارید. قبلا در این آدرس بود:

    http://mahdi.etudfrance.com/wp-content/2009/03/ya-mahdi-768×1024.jpg

    در ضمن می خواستم درخواست کنم اگر طراحی تان خوب است طرح های دیگری هم در این زمینه اگر داشتید یا می توانید بسازید برایم بفرستید. بی نهایت ممنون و سپاسگزارم.

    دست بوس تمامی خادمان مهدی فاطمه (س) ام

    یا مهدی

  3. وای خدای من واقعا تکان دهنده بود مرسی مردم را با این داستان ها شاید توانت از خواب غفلت بیدار کرد ودست از کارهای ناپسند بکشند ممنون لطفا دربارهی امام زمان مطالب زیادی بگذارید من هم شب تولد آقا امام زمان به دنیا آمدم و کودکی نارس بودم مادرم اسم مرا گذاشت مهدی و منر اکنون صحیح و سالم هستم و مهجزه امام زمان بوده که من هنوز زنده ماده ام ای مردم از خواب غفلت بیدار شوید
    ودر پایان این که خدا را هیچ وقت فراموش نکنید که او شاهد همهی کارهای ما است

  4. سلام گریه آور است و باعث امیدم داستان واقعی ی علامه ی بزرگوار حلی سلام اله! اما چرا وقتی در اوج طوفانها صدایش کردم مراد دلم را نداد تا مصیبت قبل و.بعد نداشته باشم تا هم اکنون؟!
    امام زمان من از شما پاسخ میخواهم اما فعلا در الویت یک درخواستی دارم که بدست شماست و از شما امید به انجامش دارم درخواستی که شامل ۳ آرزوی واجب است :: شفای جسم و شفای روان و شفای زندگی ست در نجوای درون گفتم به شما آقا، منتظرم ضمن دیدار و سعادت دیدار حضوری نوید استجابت آن ۳ آرزوی شخصی خانوادگی م از محضر تنها ذخیره ی آفرینش! سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم یک دلشکسته ی گناهکار…

  5. کوش ویدیو که درج کردین در باب این موضوع است چرا دروغ میگین ویدیو ای که دانلود میشه نمایش داده نمیشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.