صاحب خلق عظیم

امروز داشتم سریال چهل سرباز رو نگاه میکردم ( از کل سریال های ایرانی چهل سرباز و مدار صفر درجه رو نگاه میکنم ) این سریال رو هر هفته از یک سایت ایرانی دانلود میکنم.
اون قسمتهاییش که تو مدینه هست رو خیلی دوست دارم ، ماجرای خندق ، فتح خیبر و مباهله.
گاهی اوقات شده بود که با دیدن بعضی صحنه ها اشک تو چشمام جمع میشد. اونجاهایی که پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در حال صحبت با امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بودند و ایشون رو برای جنگ آماده میکردند ، بی اختیار گریم میگرفت.
واقعا وجود پربرکت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم چه غنیمتی بود برای انسانهای آن دوره ، آرزو کردم که ای کاش در اون زمان بودم و عطر دل نواز حبیب خدا و برترین موجود خلقت را با تمام وجود احساس میکردم.
پیامبر رحمت ، صاحب خلق عظیم ، سرور انسانیت ،دلیل آفرینش، …
وجود ما تفضلی است ز تفضلات محمدی
حضرت امام موسى بن جعفر (ع) از پدران بزرگوارش از اميرالمؤمنين (ع) روايت مى كند : شخصى يهودى چند دينار از رسول خدا (صلى الله عليه وآله) طلب داشت ، اداى آن وام را از حضرت درخواست كرد ، پيامبر (صلى الله عليه وآله) فرمود : نمى توانم طلبت را بپردازم ، يهودى گفت : تا نپردازى تو را رها نمى كنم ، حضرت فرمود : در اين صورت كنارت مى نشينم و كنار او نشست تا جايى كه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و صبح را همان جا خواند .اصحاب رسول خدا (صلى الله عليه وآله) در مقام تهديد و ترساندن او برآمدند ، حضرت به آنان نظر انداخته ، فرمود : مى خواهيد در حق او چه كنيد ؟ گفتند : اى رسول خدا ! يك يهودى تو را اين گونه نزد خود حبس كند ؟ حضرت فرمود : پروردگارم مرا به ستم بر اهل ذمه و غير اهل ذمه مبعوث ننموده است .
هنگامى كه روز به نهايت رسيد ، يهودى گفت : « أشهد أن لا إله إلاّ اللّه و أشهد أنّ محمّداً عبده و رسوله » و بخشى از ثروتم را در راه خدا بخشيدم ، اى پيامبر ! به خدا سوگند ! در حق تو اين سخت گيرى را روا نداشتم جز اينكه ببينم تو همان كسى هستى كه در تورات وصف شده اى ؟ من در تورات در وصف تو خوانده ام : محمّد بن عبداللّه محل ولادتش مكه و محل هجرتش مدينه است . درشت خوى و خشمگين و فريادزن نيست وسخنش را به زشت گويى وگفتارش را به فحش نمى آلايد . من به وحدانيت خدا و نبوت تو شهادت مى دهم و اين ثروت من است ، در آن به قانونى كه خدا نازل كرده است فرمان بران.

moh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.