تقدیم به دوستداران وعاشقان حریم قدس ولایت

روزي پيامبر اكرم به خانه حضرت زهرا آمدند . حضرت علي و حسنين (صلواه الله عليهم اجمعين) هم در خانه حضور داشتند .

پيامبر خطاب به اهل بيت خود فرمودند :

چه ميوه اي از ميوه هاي بهشتي ميل داريد بمن بگوئيد تا به جبرائيل بگويم از بهشت برايتان بياورد.

امام حسين كه در آن روزگار در سنين كودكي بودند از بقية اهل خانواده سبقت گرفتند. رفتند در دامن رسول خدا نشستند و عرضه داشتند :

پدر جان به جبرائيل بگوئيد از خرماهاي بهشتي براي ما بياورد .

و حضرت رسول اكرم هم به خواستة حسين خود جامه عمل پوشانيدند و به جبرئيل دستور دادند يك طبق از خرماهاي بهشتي براي اهل بيت بياورد.

مدتي نگذشت كه جبرائيل يك طبق خرماي بهشتي را آورده و در حجرة حضرت زهرا (س) گذاشت.

پيامبر خطاب به دختر خود فرمودند : فاطمه جان يك طبق خرماي بهشتي در حجره تو نهاده شده است ، آنرا نزد من بياور .

حضرت زهرا آن طبق را آوردند و نزد پدر گذاشتند. پيامبر خرماي اول از درون ظرف برداشتند و در دهان سرور جوانان اهل بهشت امام حسين نهادند و فرمودند « حسين جان نوش جانت ، گواراي وجودت » سپس خرماي دوم را از درون ظرف برداشتند و در دهان ديگر سرور جوانان اهل بهشت امام حسن نهادند و باز فرمودند «حسن جان نوش جانت ، گواراي وجودت ». خرماي سوم را در دهان جگر گوشة خود حضرت زهرا نهادند و همان جمله را هم خطاب به حضرت زهرا بيان كردند. خرماي چهارم را هم در دهان حضرت علي نهادند و فرمودند « علي جان نوش جانت‌، گواراي وجودت » خرماي پنجم را از درون ظرف برداشتند و باز دوباره در دهان حضرت علي نهادند و همان جمله را تكرار نمودند .

خرماي ششم را برداشتند، ايستادند و در دهان حضرت علي گذاشتند و باز همان جمله را تكرار كردند.

در اين هنگام حضرت زهرا فرمودند : پدر جان بهر كدام از ما يك خرما داديد اما به علي سه خرما و در مرتبه سوم هم ايستاديد و خرما در دهان علي گذاشتيد . چرا بين ما اينگونه رفتار كرديد ؟

رسول اكرم خطاب به دختر خود فرمودند :

فاطمه جان وقتي خرما در دهان حسين نهادم ، ديدم و شنيدم كه جبرائيل و مكائيل از روي عرش ندا بر آورده اند كه : «حسين جان نوش جانت ، گواراي وجودت » من هم به تبع آنها اين جمله را تكرار كردم وقتي خرما در دهان حسن نهادم باز جبرائيل و مكائيل همان جمله را تكرار كردند و من هم به تبع آنها آن جمله را گفتم كه « حسن جان نوش جانت ».

فاطمه جان وقتي خرما در دهان تو نهادم ديدم حوري هاي بهشتي سر از غرفه ها در آورده اند . و مي گويند « فاطمه جان نوش جانت ، گواراي وجودت » من هم به پيروي از آنها اين جمله را تكرار كردم .

اما وقتي خرما در دهان علي نهادم شنيدم كه خداوند از روي عرش صدا مي زند « علي جان نوش جانت ، گواراي وجودت » . به اشتياق شنيدن صوت حق خرماي دوم در دهان علي نهادم باز هم خداوند از روي عرش ندا زد كه «هنيأ مرئياً لك يا علي » نوش جانت ، گواراي وجودت علي جان .

به احترام صوت حق از جا برخاستم و خرماي سوم در دهان علي نهادم ، شنيدم كه باز خداوند همان جمله را تكرار كرد و سپس به من فرمود :

« يا رسول الله بعزت و جلالم قسم اگر تا صبح قيامت خرما در دهان علي بگذاري من خدا هم مي گويم علي جانم نوش جانت ، گواراي وجودت».

((جلاالعيون علامة مجلسي)) – عكس از ياسين مديا

دانلود نوای بسیار زیبای یتیمان علی

۸ نظر

  1. سلام
    با اجازه کپی میکنم با تبادل لینک موافقید

  2. 🙄 🙄 🙄 🙄

  3. نميدونم چي بگم . فقط ميتونم بگم خدا رو شكر

  4. خیلی قشنگ بود. مرسی

  5. یا حیدر مددی

  6. یا علی!
    دستم را رها نکن!
    خیلی خیلی عالی بود.ممنون

  7. بسیار عالی بود متشکرم

  8. خیلی زیبا بود .اشک از چشمانم را سرازیر کرد….
    یا علیی جان مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.